Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Jézus csodái
Lázár feltámasztása 14. rész
(János 11, 1-54)
Aki nem kap életet Tőle, átmegy a halál állapotába, először a szellem halálába és aztán a halál teljességébe, a test halálába is. Ebből következik az, hogy "Aki hisz énbennem, ha meghal is", jobban kifejezve, "jóllehet már meghalt, - él, és aki él és hisz énbennem, az nem hal meg soha". Ez nem homályos jelentésének összességében. Mégis nem könnyű feladat úgy értelmezni, hogy a két mellékmondat ne legyen ismétlés, hanem legyen benne továbbfejlődés. Ha összehasonlítjuk ezt az igeszakasz a János 6, 32-59-cel, és megfigyeljük a benne levő ismételt hangsúlyt az utolsó napon történő feltámadásakor, mint Isten Fia nagy felélesztő művén (39-40. 44. 54. vers), akkor tétovázás nélkül jelenthetjük ki, hogy az első mellékmondatban levő "él" azonos a "feltámasztom azt az utolsó napon" kifejezéssel, és ez az egész első mellékmondat azt magyarázza, hogy "én vagyok a Feltámadás". Mint ilyen, Ő megszabadít mindenkit a haláltól és a sírtól, aki hisz Benne. Hasonlóképpen, a második mellékmondat válaszol rá és annak kiterjesztése, általánosabb kijelentés, hogy "én vagyok az Élet". Vagyis "aki csak él, akiben meg van az élet lehelete és hisz Bennem, az megismeri az örökkévaló élet hatalmát, és soha nem hal meg valójában". Itt, ahol olyan gyakran máshol is Urunk szavaiban, az ideiglenes halált nem veszi számításba, hanem nagyon is túltekint rajta, és a Benne hívőt úgy látja, mint aki már a halál fölé emelkedett és részesévé lett az örök életnek (János 6,47; vesd össze: Efézus 2,6; 1János 3,14). Ámen!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Útmutató magyarázat,,( Szombat )
Szeretettel kívánok szép estét
Napi evangélium ( Szombat )
Napi evangélium ( Szombat )