Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2017. szeptember 3. - Évközi 22. vasárnap
Abban az időben Jézus többször felhívta tanítványai figyelmét arra,
hogy neki Jeruzsálembe kell mennie, sokat kell szenvednie a vénektől,
főpapoktól és az írástudóktól, megölik, de a harmadik napon feltámad a
halálból. Erre Péter félrevonta őt, és óva intette: "Isten ments, Uram!
Ez nem történhet veled!" Mire ő Péterhez fordult: "Távozz tőlem, sátán!
Botránkoztatsz, mert nem az Isten ügyére van gondod, hanem az
emberekére!"
Azután így szólt tanítványaihoz: "Ha valaki követni akar engem, tagadja
meg magát, vegye föl keresztjét és kövessen. Mert mindaz, aki meg
akarja menteni életét, elveszíti azt; és aki énértem elveszíti életét,
megtalálja azt. Mert mit használ az embernek, ha az egész világot
megnyeri is, de a lelke kárt szenved? Mit is adhatna az ember cserébe
saját lelkéért? Az Emberfia pedig el fog jönni Atyjának dicsőségében,
angyalai kíséretében, és megfizet mindenkinek tettei szerint."
Mt 16,21-27
Elmélkedés:
A kicsinyek Istene
Szent Máté evangéliumában három olyan jelenetet találunk, amikor Jézus
a Jeruzsálemben rá váró szenvedésekről és halálról, illetve
feltámadásáról beszél apostolainak. Az első ilyen jövendölést olvassuk
a mai napon. Az Úr szavai Péter apostol tiltakozását váltják ki. A
következő alkalom után már nincs hasonló ellenkezés sem Péter, sem
mások részéről, csak annyit jegyez meg az evangélista, hogy az
apostolok "nagyon elszomorodtak" a szenvedés hallatán. Harmadszor
útközben Jeruzsálem felé beszél Jézus ismét a reá váró szenvedésekről
és feltámadásáról (vö. Mt 20,17-19), amelyet időben már egészen
közelinek érez, s amely hallatán versengés tör ki az apostolok között,
hogy ki ülhessen majd a megdicsőült Krisztus trónja mellett. Az
apostolok ekkor még kevésbé érzékenyek Jézus szenvedésére, nem értik
szavait és nem foglalkoztatja őket a probléma. Az is meghúzódik a
háttérben, hogy az apostolokra és a tanítványokra is erős hatást
gyakorolt a korabeli elképzelés, miszerint az eljövendő Messiás egy
király, egy uralkodó lesz. Mesterüktől, Jézustól azt várták, hogy
uralkodóként majd megfelelő helyet biztosít nekik.
Jézus nem csak elméletben ismeri a szenvedést, hanem a gyakorlatban is
találkozik vele. Egyrészt akkor, amikor vándorútjai során hozzá viszik
a betegeket a gyógyulás reményében, másrészt a keresztúton, amikor maga
is vállalja és végigjárja a szenvedés útját. A betegekkel való
találkozásaiból láthatjuk, hogy Jézus nem szüntet meg minden emberi
nyomorúságot, de próbál vigasztalást nyújtani, igyekszik letörölni a
könnyeket, és többször megcáfolja azt az ószövetségi feltételezést,
amely szerint a betegség minden esetben valamilyen bűn következménye és
Isten büntetése volna. A szenvedés vállalásával és türelmes
elviselésével pedig azt mutatja meg a mi Urunk, hogy a szenvedéseknek
is van értelme, hiszen halála a megváltásunkat szolgálta.
Jézustól távol áll a nagyravágyás. Azt tanítja és arra ad példát saját
életével, hogy legyünk alázatosak és törekedjünk mások szolgálatára. Ez
a gondolkodásmód, ez a lelkület soha nem állt távol azoktól, akiket
Isten kiválasztott valamilyen feladatra és ők igyekeztek e hivatáshoz
hűek maradni.
Érdemes felidéznünk a Szentírásból néhány olyan személy alakját, akik
nem uralkodni vágyó királyok voltak, hanem egészen egyszerű emberek.
Olyan emberek, akik nem kortársaik, hanem Isten szemében voltak nagyok,
mert vállalták a kicsinység alázatát. Gondoljunk Jákob fiára, Józsefre,
akit a saját testvérei adtak el rabszolgának. És gondoljunk Sámuel
prófétára, aki már gyermekként az Úr szentélyében szolgált. És ott
vannak a betlehemi pásztorok és az apostolokká lett halászok, mind-mind
egyszerű emberek. Gondoljunk Máriára, akinek alázatosságára letekintett
az Isten és Szent Józsefre, aki verítékes munkával szolgálta családját.
Felidézhetjük a kánai menyegző házaspárját, akik olyan szegények
voltak, hogy még elegendő boruk sem volt. És előttünk áll a kánaáni
asszony, akivel Jákob kútjánál találkozik Jézus, és aki alázattal
elismeri, hogy minden emberi kapcsolata tönkrement. Eszünkbe jut a
beteg ember a Beteszda-fürdőben, akinek "nincs embere", aki
szolgálatára lenne, valamint a naimi özvegyasszony, aki egyedül marad
fiának halála után.
A mi Istenünk a gyengén tanulók, az írni-olvasni nem tudók, a
munkanélküliek, a hajléktalanok, a csalódottak és megcsaltak, az
elkeseredettek és menekültek, a kisemberek és a kisgyermekek Istene.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Útmutató magyarázat,,( Szombat )
Szeretettel kívánok szép estét
Napi evangélium ( Szombat )
Napi evangélium ( Szombat )