Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A Szent Biblia olvasói. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A Szent Biblia olvasói. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Napi evangélium
2016. december 18. – Advent 4. vasárnapja
Jézus Krisztus születése így történt: Anyja, Mária, jegyese volt
Józsefnek. Mielőtt azonban egybekeltek volna, kitűnt, hogy Mária
gyermeket fogant méhében a Szentlélektől. A férje, József igaz ember
volt, nem akarta őt megszégyeníteni, ezért úgy határozott, hogy titokban
bocsátja el. Míg ezen töprengett, megjelent neki álmában az Úr angyala,
és így szólt: „József, Dávid fia, ne félj attól, hogy feleségül vedd
Máriát, mert a benne fogant élet a Szentlélektől van. Fia születik majd,
akit Jézusnak nevezel, mert ő váltja meg népét bűneitől.”
Mindez pedig azért történt, hogy beteljesedjék, amit az Úr a próféta által mondott:
Íme, a Szűz gyermeket fogan és fiút szül,
és az Emmánuel nevet adják neki,
ami azt jelenti: „Velünk az Isten”.
Amikor József felébredt álmából, úgy cselekedett, amint az Úr angyala megparancsolta neki. Magához vette feleségét.
Mt 1,18-24
Elmélkedés:
Velünk az Isten
Az evangéliumok és a többi újszövetségi írás legfontosabb kijelentése
Jézusról az, hogy ő az Isten Fia. Ez a megnevezés egyedül őt illeti és
talán ez fejezi ki a legjobban az Egyház hitét Jézusról, a második
isteni személyről. Az apostoli Egyház idejében az első keresztények
többféle címmel ruházzák fel Jézust, amelyek más-más szempontból
világítják meg személyét, származását és küldetését. Ennek megfelelően
Jézus az Isten Szolgája, ő a Próféta, a Szent és Igaz, a Messiás, a
Megváltó, az Üdvözítő, az Úr, a Krisztus, azaz Isten által fölkent
személy. Azonban nyugodtan állíthatjuk, hogy mindezeknél sokkal
kifejezőbb az Isten Fia megnevezés.
Az evangéliumok közül Szent
János művében találkozunk a legtöbbször az istenfiúság megvallásával
vagy annak kifejtésével. Először Nátánáel hitvallásában szerepel a
megnevezés, aki Jézussal való első találkozása alkalmával így szól:
„Rabbi, te vagy az Isten Fia, te vagy Izrael királya” (Jn 1,49). A
megszólítás előkerül Lázár feltámasztása eseményénél, amikor Márta így
vallja meg hitét Jézus iránt: „Hiszem, Uram, hogy te vagy a Krisztus, az
Isten Fia, aki a világba jön” (Jn 11,27). János írásának befejező sorai
szépen megvilágítják az egész mű célját: „Jézus még sok egyéb
csodajelet is művelt tanítványai szeme láttára, amelyek nincsenek
megírva ebben a könyvben. Ezeket pedig azért írták le, hogy higgyétek,
hogy Jézus a Krisztus, az Isten Fia, és e hit által az ő nevében
életetek legyen” (Jn 20,30-31).
Szent Máté evangéliumával
kapcsolatban érdemes megemlítenünk, hogy Jézus perében kap nagy
jelentőséget ez a cím, illetve akkor, amikor a kereszthalált követően a
római százados kijelenti: „Ez valóban Isten Fia volt” (Mt 27,54).
Ugyanakkor Máténál az Isten Fia megnevezéshez sajátos többletet ad hozzá
az Emmanuel, azaz a velünk az Isten kifejezés, amiről a mai
evangéliumban olvashatunk. Az evangélista Izajás prófétát idézi: „Íme, a
Szűz gyermeket fogan és fiút szül, és az Emmánuel nevet adják neki, ami
azt jelenti: Velünk az Isten”, s ezzel azt akarja állítani, hogy Jézus
személyében teljesedett be ez a prófétai jövendölés és isteni ígéret.
Nem egyszerűen csak arról van itt szó, hogy Jézus születése olyan jel,
amely azt igazolja, hogy velünk, azaz az emberiséggel van az Isten,
hanem inkább arról, hogy Jézus személyében van velünk az Isten. Máté
evangéliumának záró mondata szintén felidézi az Emmanuel-gondolatot,
amikor a világból való távozása, mennybemenetele előtt az Úr ezzel
bátorítja tanítványait: „Íme, én veletek vagyok minden nap a világ
végéig!” (Mt 28,20). Isten velünk-léte nem korlátozódik tehát Jézus
földi életének néhány évtizedére, hanem az Úr továbbra is köztünk marad
szentségei és tanítása által az idők végezetéig. Jézus jelen van
Egyházában, jelen van a testvéri közösségben, s ennek köszönhetően
továbbra is azt érezhetjük, hogy Isten nem hagy minket magunkra, hanem
állandóan velünk van.
Az adventi idő utolsó napjaiban adjuk át
magunkat annak az örömnek, hogy Isten eljön hozzánk, hogy velünk legyen
és velünk maradjon.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Szent Biblia üzenete!
biblia üzenete ( Vasárnap )
Napi evangélium ( Kedd )
Isten irányítórendszere .